טכנאי מזגנים מוסמך

טכנאי מיזוג אוויר

תיקון מזגנים, תיקון מקררים

טכנאי מיזוג אוויר הוא איש מקצוע המתמחה במערכות מחליפות חום שזה אומר שזאת מערכת סגורה שבדרך כלל עם רדיאטור חיצוני ופנימי עם צנרת ביניהם שמכילה גז מסויים. רוב מערכות המיזוג הישנות בישראל עובדות עם גז R-22, לפני 7 שנים הוחלף הגז לגז ירוק R-410. השינוי בין הגזים משמעותי לגבי פעולת המזגן: R-22 עובד על לחץ נמוך,

לכן מזגנים עם גז זה מתקלקלים פחות ומחזיקים יותר שנים. טכנאי אוויר הוא גם איש נקיון, מזגן מלוכלך מתקלקל הרבה, צורך הרבה חשמל.. טיפול מונע לפני שהמזגן מתקלקל יחסוך הרבה כאב ראש, טיפול כזה מבחינה מקצועית צריך להתבצע עם משאבת לחץ מים (הנקרא קיטורן) פעם בשנתיים שלוש.

הפונקציות העיקריות אותן מבצע טכנאי מיזוג אוויר

הפעולות העיקריות של טכנאי מיזוג אוויר הן כדלקמן:

1. בדיקת צריכת חשמל – אמפראז' עם צבת אמפירמטור.

2. בדיקת כבלים. עם מכשיר למדידת כבלים.

3. בדיקת סוללות ונקיון יסודי במקרה הצורך.

4. בדיקת COP ביחידה הפנימית: תקינות הפאן הפנימי.

5. בדיקת בידוד צנורות בין היחידות: חשוב לבודד את הצינורות בין היחידה הפנימית לבין היחידה החיצונית שלא יהיה הפסדי קירור.

טכנאי מיזוג אוויר מקצועי לעומת טכנאי מיזוג אוויר חובבני

נבדוק אם טכנאי מיזוג אוויר מבין גם בקירור. טכנאי קירור לעומת טכנאי מיזוג דורש הרבה ידע, עבודה מדוייקת עם מערכות מורכבות יותר שמשתנות משנה לשנה עם טכנולוגיה מתקדמת עם הרבה סוגי גז. טכנאי קירור וודאי מבין במיזוג ולא ההפך. גם מיזוג האוויר משתנה משנה לשנה. לפני 3 שנים נכנסו לשוק מערכות האינוורטר, מזגנים אלו עובדים בצורה קצת שונה עם מחשוב ובקרה משוכללים ומחירם יותר יקר. טכנאי מיזוג שלא עבר הכשרה לאינוורטר לא יידע להתמודד עם מזגנים אלה.

מערכות אלה לא כל כך השתלבו בשוק הישראלי לא בגלל שהם פחות טובות, אלא בגלל שבעלי מקצוע אינם מיומנים מספיק, לכן צריך לשקול אם להזמין את החברה או טכנאי פרטי. בשני המקרים התיקון יקר, אז עדיף מישהו שמכיר את המערכת.

יש עוד מספר אלמנטים שטכנאי מיזוג אמור לדעת:

א. המרחק בין היחידה החיצונית לפנימית.

ב. הגובה בין היחידה הפנימית לבין היחידה החיצונית. אם היחידה החיצונית גבוהה מהפנימית, יכול להווצר נזק מפני שהשמן יורד ליחידה הפנימית. במקרה כזה צריך להרכיב פילטר לאיסוף שמן ליחידה החיצונית או להעריף את הצנרת ולעשות לופ.

שלחו לו הודעה
אבי טכנוקל זמין עבורך בווטסאפ